Barilla – Αριστεία στην Εφοδιαστική Αλυσίδα

Tο 1877, όταν ο Pietro Barilla άνοιγε ένα μικρό κατάστημα αρτοποιίας & ζυμαρικών στην Πάρμα της Ιταλίας, δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι το όνομά του θα γινόταν συνώνυμο του ζυμαρικού στον παγκόσμιο χάρτη. Σήμερα 139 έτη αργότερα, ο Όμιλος BARILLA προσφέρει με συνέπεια τα πλέον ποιοτικά και δημοφιλή brands ζυμαρικών, σάλτσας και αρτοσκευασμάτων σε περισσότερες από 100 χώρες στον κόσμο. Στην Ελλάδα, η Barilla Hellas συμπορευόμενη από το 1991 με την ελληνική MISKO είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ζυμαρικών, με παραγωγή και διανομή 80.000 τόνων προϊόντων σε 19 χώρες της Ν.A. Ευρώπης και εξαγωγή σε 30 χώρες παγκοσμίως, ενώ συνδέει την ιστορία και την εξέλιξή της με ένα σύνολο καινοτομιών με εστίαση στον καταναλωτή, το περιβάλλον και την εφοδιαστική αλυσίδα.

Το 2013 η εταιρεία επένδυσε  στην εφαρμογή ενός καινοτόμου μοντέλου ολοκληρωμένης ηλεκτρονικής διαχείρισης της εφοδιαστικής της αλυσίδας, μέσα από ένα εύχρηστο digital-περιβάλλον συνεργειών με τις συνεργαζόμενες αλυσίδες Super Market, το οποίο θα προσέφερε σημαντική αυτοματοποίηση λειτουργιών από την παραγγελία μέχρι την τιμολόγηση. Στόχος του νέου μοντέλου ήταν η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας, της ταχύτητας και της διαφάνειας στη συνεργασία, καθώς και η δραστική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των καθημερινών διαδικασιών αναπλήρωσης.

Για την υλοποίηση του έργου η Barilla Hellas συνεργάστηκε με τη Retail@Link (μέλος του Ομίλου Entersoft), τον καινοτόμο πάροχο S.a.a.S. λύσεων που εξυπηρετεί εστιασμένα τις ανάγκες ηλεκτρονικής διασύνδεσης στην ελληνική Εφοδιαστική Αλυσίδα από το 2003, υποστηρίζοντας καθημερινά ένα διαρκώς αναπτυσσόμενο δίκτυο 50.000 επιχειρήσεων, συνδεδεμένων στον ηλεκτρονικό της κόμβο.

Η BARILLA Hellas με τις λύσεις & την υποστήριξη της Retail@Link εφάρμοσαν τις λύσεις R@L CRP, EDI & eInvoicing Paperless για την ηλεκτρονική διαχείριση των λειτουργιών παραγγελιοληψίας και τιμολόγησης της Barilla, με στόχο να αυτοματοποιήσουν την καθημερινή συνεργασία με τις συνεργαζόμενες αλυσίδες. Γνώμονας για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου, ήταν η εφοδιαστική αλυσίδα της Barilla να κινείται στη χρυσή τομή μεταξύ επιπέδου εξυπηρέτησης και αποθεμάτων, καθώς και να σημειωθεί σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους και αύξηση της ορατότητας για κάθε συνεργαζόμενο μέρος, σε ολόκληρο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Tο 1877, όταν ο Pietro Barilla άνοιγε ένα μικρό κατάστημα αρτοποιίας & ζυμαρικών στην Πάρμα της Ιταλίας, δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι το όνομά του θα γινόταν συνώνυμο του ζυμαρικού στον παγκόσμιο χάρτη. Σήμερα 139 έτη αργότερα, ο Όμιλος BARILLA προσφέρει με συνέπεια τα πλέον ποιοτικά και δημοφιλή brands ζυμαρικών, σάλτσας και αρτοσκευασμάτων σε περισσότερες από 100 χώρες στον κόσμο. Στην Ελλάδα, η Barilla Hellas συμπορευόμενη από το 1991 με την ελληνική MISKO είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ζυμαρικών, με παραγωγή και διανομή 80.000 τόνων προϊόντων σε 19 χώρες της Ν.A. Ευρώπης και εξαγωγή σε 30 χώρες παγκοσμίως, ενώ συνδέει την ιστορία και την εξέλιξή της με ένα σύνολο καινοτομιών με εστίαση στον καταναλωτή, το περιβάλλον και την εφοδιαστική αλυσίδα.

Το 2013 η εταιρεία επένδυσε  στην εφαρμογή ενός καινοτόμου μοντέλου ολοκληρωμένης ηλεκτρονικής διαχείρισης της εφοδιαστικής της αλυσίδας, μέσα από ένα εύχρηστο digital-περιβάλλον συνεργειών με τις συνεργαζόμενες αλυσίδες Super Market, το οποίο θα προσέφερε σημαντική αυτοματοποίηση λειτουργιών από την παραγγελία μέχρι την τιμολόγηση. Στόχος του νέου μοντέλου ήταν η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας, της ταχύτητας και της διαφάνειας στη συνεργασία, καθώς και η δραστική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των καθημερινών διαδικασιών αναπλήρωσης.

Για την υλοποίηση του έργου η Barilla Hellas συνεργάστηκε με τη Retail@Link (μέλος του Ομίλου Entersoft), τον καινοτόμο πάροχο S.a.a.S. λύσεων που εξυπηρετεί εστιασμένα τις ανάγκες ηλεκτρονικής διασύνδεσης στην ελληνική Εφοδιαστική Αλυσίδα από το 2003, υποστηρίζοντας καθημερινά ένα διαρκώς αναπτυσσόμενο δίκτυο 50.000 επιχειρήσεων, συνδεδεμένων στον ηλεκτρονικό της κόμβο.

Η BARILLA Hellas με τις λύσεις & την υποστήριξη της Retail@Link εφάρμοσαν τις λύσεις R@L CRP, EDI & eInvoicing Paperless για την ηλεκτρονική διαχείριση των λειτουργιών παραγγελιοληψίας και τιμολόγησης της Barilla, με στόχο να αυτοματοποιήσουν την καθημερινή συνεργασία με τις συνεργαζόμενες αλυσίδες. Γνώμονας για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου, ήταν η εφοδιαστική αλυσίδα της Barilla να κινείται στη χρυσή τομή μεταξύ επιπέδου εξυπηρέτησης και αποθεμάτων, καθώς και να σημειωθεί σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους και αύξηση της ορατότητας για κάθε συνεργαζόμενο μέρος, σε ολόκληρο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Για την υλοποίηση του έργου η Barilla επέλεξε τις Software as a Service λύσεις R@L CRP, EDI & eInvoicing Paperless της Retail@Link, οι οποίες προσφέρουν άμεση ηλεκτρονική διασύνδεση με τις συνεργαζόμενες αλυσίδες, διαρκή & αυτοματοποιημένη ανταλλαγή δεδομένων και αρχείων και ένα κοινό digital-περιβάλλον συνεργειών για την Barilla και τις συνεργαζόμενες αλυσίδες σε ολόκληρη τη γραμμή  αναπλήρωσης και πιο συγκεκριμένα:

  1. Συγχρονισμός Προϊοντικών Καταλόγων (μεταξύ Barilla & Συνεργαζόμενων Αλυσίδων)
  2. Διαρκής, ηλεκτρονική & πλήρως αυτοματοποιημένη ανταλλαγή σημαντικών δεδομένων που αφορούν στη λειτουργία αναπλήρωσης (Αρχείο Κίνησης Αποθήκης, Αρχείο Αποθεμάτων, Ζήτηση Καταστημάτων, Παραγγελίες, Δελτία Αποστολής, Προϊόντα intransit κ.α.)
  3. Αυτόματος Υπολογισμός Βέλτιστης Ποσότητας Παραγγελίας, βάσει αλγοριθμικών αναλύσεων που προκύπτουν από όλα τα δεδομένα που ανταλλάσσουν η Barilla με τις συνεργαζόμενες αλυσίδες Super Market.
  4. Ηλεκτρονική Κοινοποίηση Παραγγελίας μέσω της λύσης R@L CRP και ευθυγράμμιση των συνεργαζόμενων μερών.
  5. Workflows αποδοχής της τελικής παραγγελίας & αυτόματη αποστολή και καταχώρηση στα συστήματα της Barilla.
  6. Αυτόματη αποστολή & καταχώρηση παραστατικών απευθείας στα συστήματα της εκάστοτε αλυσίδας (R@L e-Invoicing EDI).
  7. Ηλεκτρονική αποστολή και αρχειοθέτηση των παραστατικών της Barilla προς τις συνεργαζόμενες αλυσίδες (R@L e-Invoicing Paperless).
  8. Παροχή συνεχούς στατιστικής πληροφόρησης και διαρκής ανατροφοδότηση του SAP με πολύτιμα στατιστικά για την αέναη εξέλιξη της λειτουργίας συνολικά (R@L CRP Statistics).

Το έργο για την ολοκληρωμένη ηλεκτρονική διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2013 και υλοποιήθηκε σε 3 παράλληλες-φάσεις, με στενή συνεργασία των ομάδων εργασίας της Barilla (ΙΤ & International IT Department, Logistics & Supply Chain Department, Commercial Department) του παρόχου Retail@Link και των 2 αλυσίδων (Super Market Buyers) που συμμετείχαν στο άμεσο πλάνο εφαρμογής του νέου μοντέλου.

 

  • 1η φάση (08/2013 – 12/2013) Εφαρμογή της υπηρεσίας R@L CRP και ολοκλήρωση με το ERP της Barilla (SAP Integration) για την αυτοματοποίηση της ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ της Barilla και των συνεργαζόμενων αλυσίδων, τον αυτόματο υπολογισμό της βέλτιστης ποσότητας παραγγελίας και την ηλεκτρονική ροή των εργασιών εγκρίσεων.
  • 2η φάση (12/2013 –02/2014) Εφαρμογή της λύσης R@L EDI για την ηλεκτρονική και 100% αυτοματοποιημένη ανταλλαγή, καταχώρηση & έλεγχο αρχείων παραγγελιών & τιμολογίων, από ERP σε ERP και αμφίδρομα για την Barilla και τις συνεργαζόμενες αλυσίδες.
  • 3η φάση (04/2014 –05/2014) Εφαρμογή της λύσης R@L eInvoicing Paperless για την ηλεκτρονική αποστολή άυλων παραστατικών προς τις συνεργαζόμενες αλυσίδες και την αυτόματη αποστολή των αποδεικτικών παράδοσης & ανάγνωσης, ως δομημένο μήνυμα EDI απευθείας στο σύστημα της Barilla (EDI Notification Messages).
  • 4η φάση (05/2014 – 06/2014) Σχεδιασμός νέων στατιστικών αναφορών για την καθημερινή τροφοδοσία του R@L CRP & του συστήματος της Barilla (SAP) με τα επιθυμητά reports (μέση ζήτηση περιόδου, μέσο απόθεμα, συνολικές παραδόσεις, συνολικές ελλείψεις κ.α.)

 

Η καινοτομία της μεθοδολογίας υλοποίησης εντοπίζεται στη συνδυασμένη χρήση ευέλικτων Software as a Service υπηρεσιών και την ολοκλήρωσή τους με το πληροφοριακό σύστημα της Barilla (SAP), για την εφαρμογή του οποίου εργάστηκαν εντατικά τα τμήματα Πληροφορικής της Barilla στην Ελλάδα & στο εξωτερικό με την ομάδα εργασίας της Retail@Link. Η παραπάνω προσέγγιση επιτρέπει σήμερα στη Barilla να εκμεταλλεύεται τα οφέλη άμεσης διασύνδεσης που της προσφέρει το B2B Network του παρόχου της και να τα επεκτείνει, τροφοδοτώντας συνεχώς το ERP σύστημα της με πολύτιμα δεδομένα, τα οποία μέσα από την ανάλυσή τους επιτρέπουν τη διαρκή βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας της Barilla στο διηνεκές.

Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά τα βασικότερα ποσοτικά & ποιοτικά αποτελέσματα της εφαρμογής του έργου:

  • Service Level: Το επίπεδο εξυπηρέτησης Κεντρικής Αποθήκης στις δύο συνεργαζόμενες αλυσίδες, υπολογίζεται σήμερα σε 99,7% κατά Μ.Ο, συγκρινόμενο με 99,4% πριν την εφαρμογή του CRP-VMI. (Στόχος Barilla: 99,6%)
  • Stock Level: Το βελτιωμένο κατά 0,3% Service Level εξυπηρετείται με χαμηλότερο επίπεδο αποθεμάτων στην Κεντρική Αποθήκη, μειωμένο κατά 10% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν την εφαρμογή του CRP-VMI. (Στόχος Barilla: 8%)
  • Μείωση Επισκέψεων: Οι επισκέψεις με στόχο την αναπλήρωση αποθεμάτων στις Κεντρικές Αποθήκες μειώθηκαν κατά 9% κατά Μ.Ο. ως αποτέλεσμα της ηλεκτρονικής συνεργασίας μέσω του νέου μοντέλου CRP-VMI.
  • Κόστος Τιμολόγησης: Το κόστος διαχείρισης ανά παραστατικό μειώθηκε κατά 77% (από 3,21 σε 0,75 €) ενώ η Barilla εξοικονομεί συνολικά περισσότερες από 000 €/έτος ως αποτέλεσμα της εξοικονόμησης που προσφέρει η αποδέσμευση της λειτουργίας από το χαρτί με εφαρμογή στο σύνολο των πελατών της.
  • Διαχειριστικός Χρόνος: Ο χρόνος διαχείρισης ανά παραστατικό μειώθηκε >99% για την Barilla και τις συνεργαζόμενες αλυσίδες (από 4’ σε >0,05’/παραστατικό κατά Μ.Ο.)
  • Διασύνδεση με Εμπορικούς Συνεργάτες: Η Barilla συνδέθηκε σε λιγότερο από 9 μήνες με το 64% των πελατών της και αποϋλοποίησε στο ίδιο διάστημα το 77% των παραστατικών της, σημειώνοντας R.O.I. σε 2 μόλις μήνες από την εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης & του EDI.
  • Διαφάνεια & Ορατότητα στη συνεργασία: Με την εφαρμογή του νέου μοντέλου, η Barilla προσφέρει ένα σημαντικό εργαλείο συνεργασίας στις αλυσίδες Super Market, μέσω του οποίου και οι δύο πλευρές έχουν συνεχή & πλήρη ορατότητα στα δεδομένα της εφοδιαστικής τους, ενώ συμφωνούν με εύκολο τρόπο στις ενέργειες αναπλήρωσης.
  • Περιβαλλοντικό αποτύπωμα: Στα πλαίσια του οράματός της για μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η Barilla μείωσε σημαντικά τις πλεονάζουσες επισκέψεις, καθώς και τη χρήση χαρτιού στις λειτουργίες αναπλήρωσης εξοικονομώντας μέχρι σήμερα περίπου: >75.000 σελίδες χαρτιού, 500 kg εκπομπών CO².

Με την ολοκλήρωση της εφαρμογής του νέου μοντέλου εφοδιαστικής αλυσίδας, η Barilla σημείωσε σημαντικά αποτελέσματα στο σύνολο των KPIs που επιδίωξε να σημειώσει μετρήσιμη πρόοδο. Η εταιρεία στοχεύει στην διαρκή επέκταση της αυτοματοποίησης με απώτερο στόχο τη μετάβαση σε ένα 100% Digital Supply Chain Operation το οποίο προσφέρει μέγιστη αυτοματοποίηση από την παραγγελία μέχρι την πληρωμή (ordertopayment). Στα πλαίσια του παραπάνω στόχου, η Barilla σχεδιάζει:

  • Την επέκταση της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης στο σύνολο των παραστατικών της (Δελτία Αποστολής).
  • Την επέκταση της Ηλεκτρονικής Αρχειοθέτησης σε ολόκληρο το αρχείο της Barilla (100% Digital Archiving) με προσδοκώμενο όφελος >33.700 €, επιπλέον της σημερινής εξοικονόμησης/έτος.
  • Επέκταση της συνεργασίας CRP-VMI στις συνεργαζόμενες αλυσίδες Super Market.
  • Ολοκλήρωση της διαδικασίας μέσα από ένα περιβάλλον ηλεκτρονικών πληρωμών (order-to-payment).

Όπως δηλώνει ο κ. Δημήτρης Παπαπροκοπίου, Contact Center Professional στην BARILLA Hellas: «Με την εφαρμογή της άυλης ηλεκτρονικής τιμολόγησης (e-Invoicing) στην εταιρία μας καταφέραμε να αυτοματοποιήσουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό την διαδικασία αποστολής των παραστατικών στους πελάτες μας. Σε συνδυασμό με την χρήση του CRP-VMI και της αυτοματοποιημένης συλλογής της κατάστασης της κάθε αποστολής στο τοπικό μας ERP σύστημα (SAP), καταφέραμε να κερδίσουμε πολύτιμο παραγωγικό χρόνο, να βελτιώσουμε την εξυπηρέτηση των πελατών μας και να εστιαστούμε σε εργασίες που προσδίδουν πραγματική αξία και αποτελέσματα